Szeretek kézműveskedni, főként varrni. Óvónőként nagyon sok bábot, fejlesztő játékot, babát készítettem . Olyan eszközöket szeretek készíteni, melyek segítik a gyermekek fejlődését. A bábozás, az interaktív textilkönyvek szórakoztató és egyben hasznos tevékenységek. Motiválnak, fejlesztik a beszédkészséget, gondolkodást, a kézügyességet, megindítják a képzeletet, a fantáziát, a kreativitást.

Az útmutatók, sablonok segíthetik az otthoni elkészítést. Sok sikert!

2017. júl. 8.

Az én asztali paravánom

Bábok közül legszívesebben ujjbábokat készítek, főképp mesékhez. Néha géppel, de legtöbbször kézzel varrom a szereplőket. Színes dekorfilcet használok és pelenka öltéssel, illetve le-fel öltéssel készítem az apró formákat. Tv-t nem tudok "csak úgy" nézni, mindig varrogatok közben.
Ezekhez a kicsi bábokhoz legjobb az asztali paraván.  Ilyenkor nem az ujjamra húzom a bábokat, hanem üres cérna orsóra és a mese szövegéhez igazodva mozgatom őket. Természetesen ujjra húzva is jól használhatók ezek a bábok, csak akkor az általam használt asztali paraván nem megfelelő. Vannak olyan asztali paravánok, melyek ujjra tett bábokkal használhatók, de az enyém nem ilyen.

Nagyobb méretű rajztábla tartóból készült, így könnyen szállítható és felállítható. Az egyik oldalára egy jó kemény kartonlapot ragasztottam kívülről, amit összefűztem a rajztábla tartóval. Így megáll stabilan és lett egy alapja és háttere a paravánnak. A háttereket és az alapokat külön készítettem el a meséknek megfelelően. Az adott meséhez megtervezett aplikációt filcre varrtam (ezt géppel) és vastag kartonra ragasztottam.A mese közben a hátterek és az alapok cserélhetők.

 

Hogy kívülről is egy kicsit "pofásabb" legyen, tapétát ragasztottam rá.

Köszönöm, hogy leírod a véleményed!
 

Nincsenek megjegyzések: